O motivaciji i poštovanju sa Sulejmanom Bugarijem

  • Štampa

NVO Mladi Romi, organizovala je 03. juna 2021. godine, u amfiteatru Škole za srednje i više stručno obrazovanje Sergije Stanić predavanje na temu Motivacija i poštovanje, a ko je održao Sulejman Bugari, teolog i profesor u Medresi Mehmed Fatih. Predavanje je organizovano u sklopu projekta Podrška u učenju za srednjoškolce romske i egipćanske populacije koji sprovodi NVO Mladi Romi, a finansira kancelarija Unicefa u Crnoj Gori.

0101 Trgovinska skola

Predavanju je prisustvovalo 40 učenika/ca iz različitih škola - Škole za srednje i više stručno obrazovanje Sergije Stanić, Medrese Mehmed Fatih, Srednje stručne škole Spasoje Raspopović iz Podgorice, Stručne medicinske škole iz Podgorice, Srednje ekonomske škola Mirko Vešović i Srednje stručne škole Ivan Uskoković iz Podgorice. Profesor Bugari je sa učenicima/ama razgovarao o tome kako emocije utiču na motivaciju, koje su razlike i sličnosti između emocija i motivacije, o preprekama u poštovanju i poštovanju među ljudima generalno ali i preprekama u poštovanju kod mladih.

Profesor Bugari je istakao da mu je posebno drago što upravo sa mladima iz različitih društvenih grupa može da razgovara na ove teme, jer upravo to postojanje različitih grupa na jednoj teritoriji koje prepliću predtavlja i veliko bogadstvo Crne Gore. Kod mladih treba razvijati kulturu da gledaju čovjeka upravo kao dio sebe, jer istinski možemo upoznati nekog samo ako dovoljno dobro znamo sebe, istakao je profesor Bugarski. Poštujte jedni druge, tražite odgovor da budete bolji jedni prema drugima, trudite se da nađete korjen problema i da ponudite rješenje tog problema, poručio je Bugarski mladima.

Projekat Podrška u učenju za srednjoškolce romske i egipćanske populacije ima za cilj da spriječi rano napuštanje školovanja RE učenika upisanih u prvi razred srednjih škola, poboljšanje njihovog cjelokupnog školskog uspjeha a kraju razreda, kroz pružanje mentorske podrške, radionice koje će pomoći učenicima u podizanju nivoa informisanosti o određenim temama kao i kroz pružanje vršnjačke podrške u učenju.